Nytt samarbete mellan Aalto University Executive Education och GU School of Executive Education förstärker genomslagskraften i chefsutbildning

Två starka leverantörer av chefsutbildning i Norden – Aalto University Executive Education (Aalto EE) i Finland och GU School of Executive Education i Sverige – har undertecknat ett samarbetsavtal i december 2015. Enligt avtalet kommer man att leverera gemensamma kundanpassade program, program med öppen antagning samt fördjupa samarbetet inom MBA-program. Den första gemensamma aktiviteten blir utbyte av utvalda moduler i respektive Executive MBA-program, som inleds i början av 2016.

– Samarbetet grundas på årtionden av erfarenhet av att erbjuda slagkraftig chefsutbildning, både i Norden och globalt, säger dr Pekka Mattila, koncernchef för Aalto EE.

Aalto EE ägs av Aalto-universitetet och GU School of Executive Education ägs av GU Ventures, universitetets holdingbolag, och är en del av Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Samarbetet förenar tvärvetenskaplig forskning från båda universiteten med ett gemensamt globalt nätverk med mer än 1 000 föreläsare och experter.

– Samarbetets styrka ligger i kombinationen av våra nordiska rötter och våra insikter inom bästa metoder globalt, säger Håkan Ericson, VD för GU School of Executive Education.

www.guexed.com