Volvo Group har utsett Handelshögskolan till Preferred Learning Partner

Per Cramér och Kerstin Renard
Handelshögskolans rektor Per Cramér och Kerstin Renard, Executive Vice President Group Human Resources, Volvo Group

Volvo Group har ett långsiktigt och strategiskt samarbete kring kompetensutveckling med en exklusiv skara handelshögskolor och tekniska universitet runt om i världen. Gemensamt för de utvalda universiteten är hög kompetens inom områden som är strategiska för Volvo, undervisning i pedagogisk framkant, partnerskap med internationella toppuniversitet och förstås ett framgångsrikt samarbete med Volvo Group.

– Utnämningen till Preferred Learning Partner är inte bara en framtida möjlighet till utökat samarbete utan också i högsta grad ett kvitto på att vårt tidigare samarbete har varit framgångsrikt, säger Handelshögskolans rektor Per Cramér.

Avtalet om Preferred Learning Partner ger ömsesidig nytta. Volvo Group får tillgång till kvalificerad, forskningsbaserad kompetensutveckling och Handelshögskolan har möjlighet att anlita deras personal som gästföreläsare. Tillsammans skall man också utveckla och förfina lärmetoderna.

– Nästa generations medarbetare kommer att ställa helt nya krav på innovativt och kreativt lärande, och tillsammans med Handelshögskolan hoppas vi kunna utveckla nya former av kompetensutveckling för att möta dessa förväntningar, säger Kerstin Renard, Executive Vice President Group Human Resources, Volvo Group.

Handelshögskolan är sedan tidigare en av nio Preferred Talent Partners i världen, och därmed en viktig aktör i Volvo Groups långsiktiga arbete med talangförsörjning.

Volvo Group är sedan många år Senior Partner till Handelshögskolan.