Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Musik i butik - kundernas upplevelse

Seminarium

Butiksmusik som fenomen är inte något nytt, men under det senaste decenniet har den gått från att vara dämpad bakgrundsmusik till att få en mer framträdande roll. Men hur upplever konsumenterna egentligen musiken?

Butiksmusik som fenomen är inte något nytt, men under det senaste decenniet har den gått från att vara dämpad bakgrundsmusik till att få en mer framträdande roll. Men hur upplever konsumenterna egentligen musiken?

Många marknadsförare menar att butiksmusik ger ökad försäljning och ofta att viss musik ger ett specifikt resultat. Men upplever alla människor musik på samma sätt? Kanske har du någon gång vänt i dörren när butiken spelar hög musik? Det är du inte ensam om.

På seminariet får du lära dig mer om hur konsumenter upplever musik i butik och forskaren Olle Stenbäck kommer visa att människors relation till musik sällan är så enkel som butiksmarknadsförare säger.

Workshopen vänder sig till verksamma i handeln, forskare och andra som är intresserade av handeln och dess utveckling.

OBS! Anmälan senast 19 februari krävs för att få lunchsallad och görs via länken längre ner.

Föreläsare: Olle Stenbäck är forskare i etnologi och disputerade 2016 på avhandlingen "Den ofrivilliga lyssnaren - möten med butiksmusik". I avhandlingen utforskar han människors möten med butiksmusik och vad som sker i och kring dessa möten.

Datum: 2017-02-22

Tid: 11:45 - 13:00

Kategorier: Ekonomi/juridik

Arrangör: Centre for Retailing

Plats: Handelshögskolan, Vasagatan 1
Matsalen, Malmstenvåningen, hiss B, plan 6

Evenemangslänk: Läs mer om Musik i butik - kundernas upplevelse

Kontaktperson: Malin Tengblad

Sidansvarig: |Sidan uppdaterades: 2011-06-22
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?