Ny VD för GU School of Executive Education

Håkan Ericson har från 1 januari 2015 utsetts till VD för GU School of Executive Education vid Handelshögskolan i Göteborg, där han varit tillförordnad VD sedan oktober 2014.

Håkan EricsonHåkan har lång erfarenhet av försäljning av avancerade tjänster, speciellt inom telekom- och IT-sektorn. Han kommer närmast från en verksamhet som managementkonsult, där han hjälpt stora företag med affärsplaner, lösningspaketering, marknadskommunikation och metoder för effektiv B2B-försäljning av produkter och tjänster. I sin roll som konsult har Håkan redan under flera år arbetat med GU School of Executive Education för att bidra till att utveckla och verkställa företagets marknads- och försäljningsstrategier.

Håkan är civilingenjör från Chalmers och har en MBA från Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Han har arbetat i seniora befattningar i mer än tio år i industriföretag i Sverige och Frankrike.

– Det är med entusiasm jag tar mig an uppgiften som VD. Baserat på ledande forskning inom Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och inom våra partneruniversitet levererar vi dels ett Executive MBA-program för yrkesverksamma ledare – för övrigt Sveriges enda program ackrediterat av AMBA – dels en portfölj av skräddarsydda utbildningar för näringsliv och offentlig förvaltning. Jag ser fram emot att fortsätta utveckla vår förmåga att på detta vis överföra efterfrågad kompetens för konkurrenskraft till våra kunder, säger Håkan Ericson.

– När nu Håkan tillträder som VD tillför han förutom sin kompetens och ingående förståelse för företagets erbjudanden också sitt nätverk inom näringslivet, vilket vi värdesätter stort, avslutar Thomas Andersson, styrelseordförande, GU School of Executive Education.

För mer information, v.v. kontakta:

Håkan Ericson, VD, GU School of Executive Education, tel +46 709 50 63 35, e-mail hakan.ericson@gu.se

GU School of Executive Education vid Handelshögskolan i Göteborg levererar Sveriges enda AMBA-ackrediterade Executive MBA-program, samt skräddarsydda utbildningar för internationellt inriktade företag på den nordiska marknaden. Utbildningarna levereras i bl a USA, Indien, Singapore, Hong Kong, Kina och Sydkorea. Genom att kombinera akademisk tyngd med praktisk relevans utvecklar vi våra kunders nyckelmedarbetare. www.guexed.com