Till startsida
Sitemap
To content Read more about how we use cookies on gu.se

Svenska konsumtionstrender

Research profile seminar

Att den privata konsumtionen ökar för varje år är ingen nyhet, men vilka är trenderna? I den årliga Konsumtionsrapporten presenteras hur den privata konsumtionen ser ut idag och hur utvecklingen ser ut i Sverige. Vilka konsumtionsområden ökar och vilka minskar?

Att den privata konsumtionen ökar för varje år är ingen nyhet, men vilka är trenderna? I den årliga Konsumtionsrapporten presenteras hur den privata konsumtionen ser ut idag och hur utvecklingen ser ut i Sverige. Vilka konsumtionsområden ökar och vilka minskar?

På workshopen får du inblick i svenska konsumtionstrender och detaljhandelns omsättning över tid. Några andra teman som kommer tas upp är cirkulär ekonomi och vår konsumtion av kommunikation, som är den konsumtionskategori som ökat mest under 2017. Hur mobilen förändrar konsumentbeteende, både generellt och specifikt i butik kommer också att diskuteras. Kommunikationen medför utmaningar och möjligheter för handeln.

Välkommen till en workshop där du får bra överblick över den privata konsumtionen utan att själv behöva tolka krånglig statistik!


Lecturer: Workshopen leds av John Magnus Roos, redaktör för Konsumtionsrapporten och verksam vid Centrum för konsumtionsvetenskap på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.

Date: 2/1/2019

Time: 7:30 AM - 9:00 AM

Categories: Economics and Law

Organizer: Centre for Retailing vid Handelshögskolan

Location: School of Business, Economics and Law, Vasagatan 1
B44

Event URL: Read more about Svenska konsumtionstrender

Contact person: Malin Tengblad

Phone: 031-786 43 72

Page Manager: |Last update: 4/9/2015
Share:

The University of Gothenburg uses cookies to provide you with the best possible user experience. By continuing on this website, you approve of our use of cookies.  What are cookies?